Aku kena kuat!

Assalamualaikum w.b.t. dan salam sejahtera.

Emosi dengan fikiran. Jujur aku tak mampu bahagikan rasa tu. Kadang kadang aku terlalu ikut emosi aku. Tapi, kadang kadang aku terlalu ikut fikiran aku.

Tak semua benda kita mampu share dgn orang. Tak semua benda kita buat tu betul and tak semua benda yg kita buat tu salah.

Bila aku ikut emosi aku, aku akan jadi sangat down. Lepas tu aku akan fikir balik, then fikiran pulak yg kuasai aku. And last aku end up dengan stress. Bila stress aku akan menangis dalam hati. Depan org pretend macam well, im okay. Padahal.. Erghh.. Hanya Allah ja yg tau apa yg aku rasa.

Sekarang aku sedar tak senang sebenarnya jadi student u ni. Semua benda rush. Semua benda aku kena cari sendiri. Nak berjaya, nak score, aku kena buat sorang.

Aku sendiri tak sangka yg sekarang aku student u. Pernah dulu aku rasa dah tak nak study. Habis SPM, aku nk terus kerja. Tapi, terfikir yg hidup ni kita kena ada ilmu. Aku terima tawaran masuk matrik. Form 4 & 5 aku belajar akaun. Masuk matrik pn aku teruskan dgn akaun. Alhamdulillah. Lifestyle aku dekat matrik sgt menyenangkan aku. Even setahun. Sejujurnya aku tak pernah rasa yg matrik tu rush and susah. Aku rasa matrik tu tempat aku kejar balik apa yg aku hilang time SPM. Kawan kawan matrik aku sangat okay. Tak semua perfect, but at least diorang tak bermuka muka. Diorang completely faham aku.

Bila habis matrik, aku dapat tawaran uitm. Kawan kawan matrik aku majoriti dapat uum. Plus, best friend aku sendiri dapat situ. Ramai tanya kenapa aku tak rancang dgn dia masuk tempat yg sama? Aku ada sebab aku sendiri kenapa aku pilih uitm. Apa yg sedih, aku sorang ja kt sini. Maksud aku, aku takdak kawan dari matrik yg aku rapat. Maka, semua benda pn aku rasa mcm alone. Dekat matrik, ada org yg akan dorong aku study. Ada org yg naikkan semangat aku bila aku start putus asa. Ada org yg sentiasa kat sisi aku bila aku ada masalah,bila aku sedih,bila aku sakit.

Dekat sini?? Ye, aku ada kawan. Tapi, kawan yg mcm tikah, yg faham aku tiap masa, yg bagi aku semangat bila aku down, yg selalu ada kt sisi aku. Itu tak dak kt sini. Kawan yg mcm ila, yg blh jadi segila-gilanya,yg blh happy go lucky and sama sama sedih. Yg tu takdak. Yg mcm ita, yg selalu comfort aku bila aku sedih, yg selalu dengar n respond tiap masalah aku. Takdak.

Apa masalah aku sekarang sebenarnya. Aku terasa yg hari hari aku terlalu padat. Test. Test. Test. Bangun pagi pagi kelas. Tadah telinga dengar pensyarah bebel kt depan. Satu kelas 1 jam 55 minit. Sehari kelas berjam jam. Aku bukan jenis yg blh fokus selama tu. Pensyarah plak bercakap seolah olah aku dah ada degree. Dalam masa 1 jam 55 minit tu dia habiskan satu chapter. Dalam xsedar, aku dah nak habis silibus pun. Tapi, apa input yg aku dpt? Entah.

Tup tap. Ada test. Study pn aku fail jugak. Dua test dah lepas, and aku yakin aku fail. Sebab aku ja tau perasaan aku time jawab. bila aku share dgn kawan lama aku. Jawapan yg dia bagi aku..

@Eika_Sharif hg mmg cm 2.mula2 xmau tunjuk,pas2 da lama perghhhh.hebat gilaa.


Aku harap aku blh la mcm tu.

And.. Now, aku ada 3 lagi test dok tunggu. AIS, LAW , BEL.. Aku ckp kat diri aku. Aku nk study. Tapi, bila apa yg aku baca tu aku xfaham, apa function aku baca? Pernah satu saat aku rasa macam nak berenti. Tapi, aku fikir family aku. Aku teruskan.

Saat ni, terlalu banyak benda yg aku fikir sampai aku jadi emosi. Aku ja tau perasaan aku sekarang.

Aku yakin Allah ada dgn aku n Dia tgh uji aku. Sorry aku buang masa hampa baca semua ni.

Thanks for reading.

Loves,
EikaSharif.


~ Biar aku hilang segalanya, namun aku tidak akan pernah menyesal untuk menyintaimu ~

No comments:

Post a Comment

::| EikaSharif Design. 2013. All rights reserved © |::