Cemburu...

tiba-tiba aku tersentak dan terlintas di fikiran aku untuk menulis sesuatu berkaitan cemburu.. cemburu adalah suatu perasaan yg sukar untuk dijelaskan dalam bentuk perkataan.. tetapi memadailah dengan mengetahui bahawa cemburu itu merupakan suatu perasaan yg sangat memeritkan.. ya,sungguh perit bila secara tiba2 perasaan itu menjelma dalam hati kita... bukan pintaku untuk memeliki perasaan itu.. bukan keinginanku.. tetapi,ia sendiri datang memasuki hatiku tanpa kebenaran dariku... sekelip mata,hati rasa tersentuh.. sekelip mata juga air jernih ingin sama muncul bersama-sama perasaan itu... tatkala aku membuka dan melihat mereka gembira bersama.. entah apa hubungannya di antara mereka.. aku tidak jelas.. yg pastinya hati ini tidak merasa senang melihat keadaan itu... meskipun hanya sebuah gurauan,tetapi sudah cukup untuk menghiris hati kecilku ini... apa agaknya yg dibualkan mereka? apa agaknya yg tersirat di sebalik senyuman mereka? apa agaknya di hati mereka tatkala mengukirkan ketawa itu? apa agaknya yg mereka sembunyikan di balik satu nama itu? entahlah... hanya mereka punyai jawapan itu... aku hanya mampu meneka.. entah betul entah tidak aku sendiri tidak mengetahuinya... yg pastinya,hati aku terasa amat perit sekali kerana miliki rasa itu... berkali-kali mulutku mengatakan untuk tidak membukanya... namun,jari-jemari ini,fikiran ini,hati ini... tetap berdegil untuk membukanya... sedangkan aku tahu,saat membukanya.. hati aku pasti akan terhiris lagi.... semakin terhiris...  :'( apakan daya.. aku hanya seorang gadis biasa... dan aku hanya mampu menangis sendirian... mengusap air mata ini sendiri... menghiburkan sendiri diri ini.........

*** hei2.. jangan tengok gambar 2 lama2.. hehe gambar hiasan je k... (^_^) ika suka tengok gambar2 ni... setiap gambar ada makna dia yg tersirat... so??? haha korang pk sendiri ea.. wah,dh pukul 1 lebih.. ika xreti nk tdo lagi ke eak... hehe oklah2... nk tdo la ni... pk nk tulis 2 yg lama 2... (kononnya).. ok ya.. enjoy urself... ika dah jadi macam lam gmbr 2.. yg mana 1?? pilih je nk yg mana.... hehe

~ Biar aku hilang segalanya, namun aku tidak akan pernah menyesal untuk menyintaimu ~

No comments:

Post a Comment

::| EikaSharif Design. 2013. All rights reserved © |::