Kesilapan...

kesilapan, kesalahan mahupun kekhilafan.. perkataannya berbeza.. sebutannya juga berbeza.. tetapi maknanya sama iaitu melakukan sesuatu yg tidak sepatutnya dilakukan... setiap insan, mahkluk yg bernyawa di muka bumi milik Yang Esa ini tidak pernah terlepas daripada melakukan kesilapan... begitu juga aku. aku hanyalah insan biasa yg kuat dari luarannya.. tetapi,inilah aku yg sebenarnya... insan yg lemah dari dalamnya... aku juga telah melakukan suatu kesilapan yg jelasnya telah mengubah perjalanan kisah hidup ini.. namun,apa yg mampu aku lakukan.. aku tidak punyai mesin masa yg boleh aku gunakan utk kembali ke masa lalu.. utk betulkan kesilapan yg telah dilakukan... supaya segalanya berjalan lancar seperti ap yg aku inginkan... tetapi.. apakan daya.. inilah realiti kehidupan.. masa lalu tidak dapat dikembalikan... namun,tiada lagikah secebis peluang utk diri ini menebus suatu kekhilafan yg telah dilakukan? aku masih belum diberi kesempatan utk menemuinya, sebaliknya aku sudah dibenci... adilkah ia? hanya kamu yg menentukannya.. aku sekadar meluahkan ap yg terbuku di hati.. ya,aku sedar.. aku tidaklah semulia Siti Khadijah.. mungkin juga tidak setabah Sumaiyyah.. inilah aku.. seorang insan yg dipenuhi angan-angan, harapan juga sebuah impian... kini telah aku sedari.. begitu kerdilnya aku di muka bumi ini.. siapalah aku utk menilai segala-galanya.. biarlah apa yg org menyangka tentang diri ini.. biarlah mereka terus bercerita.. hanya aku yg mengenali diriku sendiri.. Ya Allah.. ini kesilapan aku sendiri.. kuatkan aku utk menebusnya kembali.. mungkin aku tidak mempunyai peluang itu lagi,tetapi biarlah aku menjadi yg terbaik di hatinya.. biarlah kenangan itu pergi dengan indahnya... biarlah aku menebusnya dengan kesetiaan yg suci... Ya Allah... tiupkanlah kekuatanMu utkku.. agar dapatku mengubah rasa ini kepada suatu rasa yg lebih Agung yakni ke jalan yg diredhaiMu Ya Allah... Ya Allah,andainya dia bersikap jujur denganku Ya Allah.. hilangkanlah rasa ragu-ragu di hati ini.. relakanlah hati ini utk melepaskannya pergi jauh dari sudut hati ini... biarlah dia bahagia dalam hidupnya...




*ppsssttt... oops,sorry.. saje je hari ni ika nk wat feel sikit.. oh ya... perhentian ika dalam menulis blog selama 3 hari ini agak membantu ika lah..(walaupun xberapa membantu).. perkara biasa la 2... haha erm,ok psal hal 2??? rr.. xyah ckp dh la kot.. ika dh dpt hlgkn sikit dengan bantuan dariNya... (^_^) tapi,lumrah la hati ni still terasa... haha nk feel blik la 2.. oopss... ok2... aa.. tpi menjadi suatu kebiasaan bila ika bkak fb,pastinya profile dia yg akn ika bkak dlu.. ahaha... hati ni rasa xsenang kalau xbkak.. oh ya,awk.. teruskn menulis sgala2nya di situ yer.. blh jgak sy membacanya.. at least,ika tawu ap yg dia wat.. sihat x... bla...bla...bla.... okeyh.... bak kata kumpulan OKEY ~~ Ku relakan dikau pergi~~ hahaha oke... daa.... oh  ya,selamat pagi... Valentine??? oh,tidakk... Islam mengharamkannya... ingt,15hb... Maulidur Rasul.... dahulukan hal Akhirat ya kawan2.. (^_^)
~ Biar aku hilang segalanya, namun aku tidak akan pernah menyesal untuk menyintaimu ~

No comments:

Post a Comment

::| EikaSharif Design. 2013. All rights reserved © |::