Harapan

harapan ataupun impian.. bak kata org putih, dream.. hehe semuanya berbeza dari segi ejaan dan sebutannya.. tetapi,ya setelah diteliti maknanya hampir sama... harapan mungkin lebih sesuai digunakan ketik memberi ucapan.. mahupun meletakkan sesuatu harapan kepada seseorg.. tetapi impian dan 'dream' hehe membawa makna yg lebih relevan dan hampir sama.. yakni, suatu perasaan ataupun angan2 seseorg individu itu.. terletak kepada diri seseorg itu mencipta impian dan mimpinya sendiri.. lain org,lain lah impiannya kn...begitu indahnya ciptaan Yang Esa.. memberikan manusia kesempatan utk memeliki impian masing2.. tetapi,mencapai impian itu samada tidak terserah la kepada individu itu utk berusaha mengecapinya... Impian aku mungkin hampir sama saja dengan impian semua gadis di luar sana... aku menginginkan sebuah kehidupan yg bahagia..tanpa ada kesengsaraan, kesedihan mahupun kedukaan.. tetapi,kehidupan perlulah ada asam garamnya kn? so,aku xmampu berbuat ap2 selain berserah kepada kehendak dan suratanNya... impian aku hampir tercapai apabila aku mengenali dirinya.. bermula hanya dari perkenalan yg singkat. ya,sgt singkat.. namun,telah mampu menimbulkan perasaan itu. perasaan ingin disayangi dan menyayangi...dan aku menjadi lebih senang apabila sayangku disambut mesra olehnya... segala janji diucapnya kepadaku... aku hampir tidak mempercayai semua itu kerana di fikiran aku manusia hanya mengucapkan janji2 manis,tetapi utk menepatinya belum tentu... namun, kepercayaan telah aku berikan kepadanya sesaat kami menjadi lebih rapat kerana hubungan itu diketahui oleh keluargaku.. ya,mereka menyukainya... aku sgt bersyukur.. (^_^) semakin hari perasaan sayang di antara kami semakin bertambah.. dan aku mulai menjadi lebih serius dengan hubungan ini.. aku menyimpan 1001 impian.. untuk terus bersamanya ke akhir hayat aku... terserah di luar sana ingin bercerita mengenai aku.. terpulang.. aku tidak peduli... pada aku,selagi kita menjaga hati masing2.. selagi kita menghormati sama lain.. pastinya hubungan ini dapat dikekalkan.... tapi,impian aku terus punah sekelip mata...  tiada siapa yg perlu dipersalahkan dalam hal ini.. tiada yg bersalah... memang inilah realiti kehidupan.. andainya indah kiranya hidup seperti drama,seperti novel dan filem... walau apa jua halangan dan rintangannya pastinya kesudahan itu akan membahagiakan hero dan heroin yg menjadi watak utama penceritaan itu... namun,dalam kehidupan realiti.. semua punyai impian yg sama utk mempunyai 'happy ending'.. tetapi,hanya segelintir yg mampu menggapainya.... ada jugak yg mengatakan cinta itu ibarat hantu.. semua org bercerita mengenainya.. namun,hanya segelintir yg mampu menemukannya.... aku terpaksa menerima kehadiran aku tidak diingini oleh sesetengah pihak.. tidak,dia tidak salah.. mungkin kerana aku sendiri juga menyebabkan ketidakinginan itu terjadi....perbezaan yg terlalu ketara antara kehidupan kami berdua... tetapi, 'Agi idup agi ngelaban'.... menaikkan kembali semangat aku utk terus berusaha tanpa berputus asa dan tanpa berpatah balik ke belakang demi mengejar sebuah impian yg telah aku cipta bersamanya... ya,aku tidak ingin berhenti berusaha... tetapi apakah usaha ini mampu berhasil kiranya usaha itu hanya dari aku? seorg insan yg lemah ini? hmm.. apa yg aku mampu katakan.. terserahlah kepada dia bagaimana ingin menilai aku...tetapi inilah aku... xkan berhenti berusaha sehinggalah tiada lagi jalan penyelesaiannya....



*** ok2... penulisan ika berhenti di sini... boleh wat novel x agak2?? hehe saje bosan2... mulalah ika nk mengarang macam2 ni... haa,lupa nk gtaw... harini ika cuti.. ye lah... Maulidur Rasul... bos ika ni islamic k.. so,semestinya dia akan memberi cuti pada hari2 sebegini.... ok lah...haaa, ika nk ubah imej la.. haha agak2 ap akan jadi??? perubahan gaya ika memakai tudung sudah ditegur kakak ika... katanya.. ika nmpak matang dari usia ika... ada yg kata its nice (baru tawu ke ika memang nice?) hehe mula la 2 nk perasan habis... hehe next,ika nk cuba bermain dengan warna... hahaha.. phm x?? maksudnya mungkin nk cuba sesuatu yg ika belum pernah pakai... mungin menggabungkan warna-warna yg ceria... haha oh ya, 1 more.. ika teringin nk pakai dress panjang n then pakai cardigan.. wow,agak2 kalau ika pakai cam2 nmpk cmne yea??? hehe
~ Biar aku hilang segalanya, namun aku tidak akan pernah menyesal untuk menyintaimu ~

No comments:

Post a Comment

::| EikaSharif Design. 2013. All rights reserved © |::